اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۳۶:۲۳
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۱۷
اذان مغرب ۱۹:۱۱:۲۷
طلوع آفتاب ۰۵:۱۱:۰۰
غروب آفتاب ۱۸:۵۲:۰۲
نیمه شب ۲۳:۱۴:۴۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۵/۱۱/۱۴ - ۱۵:۴۵

افرادی که برای دیدن خودشان به برج میلاد آمدند نه هیچ ستاره‌ای/ قلب دفاع مقدس همچنان در فیلم‌ها می‌تپد

فیلم اولی‌ها و نسل جوان سینما در دوره سی و پنجم با فیلم‌های سینمایی زیادی تلاش داشتند که به دفاع مقدس ادای احترام کنند. این بار نوبت فیلم سینمایی آباجان بود که کارگردانش گفت: قلمم نلغزیده است.

افرادی که برای دیدن خودشان به برج میلاد آمدند نه هیچ ستاره‌ای/ قلب دفاع مقدس همچنان در فیلم‌ها می‌تپد

به گزارش سراج24،چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر به دوره سی و پنجم خود را تجربه می‌کند برگزار شد.

در چهارمین روز وقتی با سینماگران گپ می‌زنیم گویا به نتیجه کلی‌تر و بهتری از آثار موجود در جشنواره رسیده است و با خیال راحت‌تری قضاوت می‌کند چرا که به قول یکی از سینماگران طی همین چهار روز وزن فیلم‌ها دست‌شان آمده اما هنوز جشنواره فیلم فجر به میانه راه هم نرسیده و به نظر می رسد هنوز برای قضاوت منصفانه‌تر باید تا آخرین روز برگزاری این رویداد فرهنگی صبر کنیم.

روز چهارم جشنواره کارش را با نمایش مستند آوانتاژ آغاز کرد. مخاطبین این مستند را می‌توان تمام مردم دانست اما بعدازظهر روز نمایش این مستند وقتی وارد برج میلاد شویم چهره‌های جدیدی را می‌دیدیم که وجوه مشترکی بین‌شان بود. آنها با چهره‌های رنج‌دیده، خسته و سرخورده برای دیدن این فیلم آمده بودند. آنها زنان و مردان معتادی بودند که امروز با این بیماری خود خداحافظی کردند اما گویا در صورت و صدایشان یادگاری‌هایی به جای مانده است که نمایانگر روزهای دسته و پنجه نرم کردن با اعتیاد است.

آنها ذوق دیدن خودشان را داشتند نه هیچ فرد مشهور دیگری که مردم عادی در خیابان وقتی آنها را می‌بینند دل‌شان می‌خواهد از این چهره‌های سرشناس امضا یا عکس یادگاری بگیرند. آنها از خودشان و حضورشان در برج میلاد عکس می‌گرفتند و امروز قرار است خودشان مخاطب فیلمی باشند با موضوع «معتادان بهبود یافته».

وقتی وارد سالن نمایش مستند آوانتاژ می‌شویم و صندلی‌های سالن که بیش از هزار نفر ظرفیت دارد با تعداد قابل توجهی از معتادین بهبودیافته پر می‌شود متوجه حجم عظیم این معضل در بستر جامعه می‌شویم.

در ادامه روز چهارم فیلم‌های سینمایی کوپال، فراری، آباجان و صوفی و دیوانه به نمایش درآمدند. در نشست خبری اصحاب رسانه فیلم آباجان که تحت تأثیر این فیلم قرار گرفته بودند و معلوم بود که این اثر جزء فیلم‌های به نمایش درآمده مورد علاقه‌شان است شروع به پرسش‌های خود از عوامل سازنده فیلم کردند.

در ابتدای جلسه محمود گبرلو که اجرای این برنامه را بر عهده دارد نام سعید آقاخانی را به اشتباه صدا می‌زند که او هم با لحن طنزگونه و جدی خودش را معرفی می‌کند. در ادامه خبرنگار دیگری هم نام سعید آقاخانی را به اشتباه صدا می‌زند که او این بار با تعجب هم رو به اصحاب رسانه و هم رو به محمود گبرلو با لحنی طنزگونه خودش را معرفی می‌کند و می‌گوید: آقاجان من سعید آقاخانی هستم. 

هاتف علیمردانی کارگردان این فیلم در صحبت‌های خود تأکید کرد که حتی یک ثانیه از فیلمش حذف نشده و گفت:‌ خدا شاهد است که من قلمم هنگام نوشتن به سمتی و جناح خاصی نلغزیده است. هاتف علیمردانی در فیلم سینمایی آباجان موقعیت خانواده‌ای را در زمان جنگ تحمیلی به نمایش درمی‌آورد.

فیلم اولی‌ها و کارگردان‌های جوان در این دوره تلاش کرده‌اند نسبت به انقلاب و دفاع مقدس با فیلم‌های سینمایی همچون آباجان، ماجرای نیمروز، چراغ‌های ناتمام، دریاچه ماهی، اشنوگل و ویلایی‌ها ادای احترام کنند. این حضور به حدی پررنگ و مطلوب است که می‌توان ادعا کرد قلب دفاع مقدس همچنان در سینما می‌تپد.

در ساعات پایانی چهارمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر به سراغ نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی صوفی و دیوانه می‌رویم که کارگردانش مهدی کرم‌پور است. او که تجربه بازخوردهای عجیب و غریب را به خاطر ساخت فیلم سینمایی چه کسی امیر را کشت دارد، این بار با تازه‌ترین ساخته خود خودش را برای برخوردهای عجیب‌تر هم آماده کرده است.

در نشست رسانه‌ای، اصحاب رسانه واکنش‌های مثبتی نسبت به فیلم نشان ندادند. در زمان نمایش و داخل سالن هم واکنش‌های منفی نسبت به فیلم وجود داشت. اما مهدی کرم‌پور تجربه شکستن شیشه‌های سینما توسط برخی مخاطبین را دارد و یا آنهایی که تقاضای پس گرفتن پول بلیت‌شان را در زمان نمایش فیلم سینمایی «چه کسی امیر را کشت» داشتند. حتما این بار هم به دلیل فرم جدیدی که تجربه کرده از ابتدا این آمادگی را داشته است.

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••